Tongji International Student Show

I fredags körde vi först en snabbis till Shanghai Urban Planning Museum för lite kultur (för en gångs skull:P). Det var lite av en besvikelse faktiskt. Det enda coola var en storskalig modell av Shanghai, annars var det rätt trist och helt folktomt.

På kvällen var det dock dags för lite underhållning i form av Tongji International Student Show! Jag trodde det skulle vara en halvt oseriös tävling, men det var extremt uppstyrt med konferencier, dekorationer, paljettregn och stora affischer. Vår koordinator Mei skickade ut mail om detta för ca en månad sen och sa att Software engineering skulle framsträda med en fjäderdans och att vi alla var "expected to participate". Då träningarn var ute i Jiading så kände jag dock att jag inte riktigt orkade. Något som jag nästan ångrar lite nu då¨uppträdandet var något av det roligaste jag sett,; 20 nördkillar från Sverige, Turkiet och Nepal iförda vita pyjamaser och stora solfjädrar. De andra framträdandena var av väldigt skiftande kvalitet, vissa var otroligt duktiga (de söta folkdansarna från Kazakstan var min favorit!) medan andra var mer intressanta än bra. Kändes som på skolavslutningarna i högstadiet, då var det alltid en massa folk som skulle uppträda. Mei var oerhört stolt efteråt (det var ju hon som koreograferat dansen) coh sa att om det hade varit en tävling så hade Software engineering vunnit! Haha, den där Mei är en skön tjej måste man säga.




Anita och Shanghai!



Museet hade fin utsikt över People's Square i alla fall:)


Min andra favorit, duktiga dansare från Afrika! Lite mer glädje
än de grå tyskarna som uppträde innan.


Lite svårt att fånga känslan på bild, men numret från
Kazakstan var bland det charmigaste jag sett! Så duktiga!



Inte lika charmigt, men desto roligare var solfjäderdansen.


Lite svårt att se, men Jocke och Simon stor längst fram. Och de
försvarar Software engineerings heder väl måste jag säga;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0