Födelsedagsfirande och Waldorf Astoria

I onsdags fyllde Sarah år. Salma hade kokat ihop att vi skulle överraska henne på morgonen genom att få hennes flatmates att släppa in oss i deras längenhet så vi kunde piffa till den med ballonger och sen bjuda på frukost! Katharina är den enda som har en ugn i sitt kök så hon fixade brownies och pannkakor. Snacka om att Sarah såg överraskad ut när vi kom in i hennes sovrum med en plåt nybakade brownies med ljus i!

Men firandet tog inte slut där för sen hade vi bokat bord för lunch på Waldorf Astoria, så vi skolkade från lektionen och tog en taxi till the Bund i stället. Lunchen var en av de dyrare jag ätit, men sjukt värd! Allting kändes lyxigt och sofistikerat! Jag åt getostsallad till förrätt, grillad lax till huvudrätt och sen blev det kaffe och små kakor till efterrätt! Skulle kunna vänja mig vid sådana luncher ganska lätt;)

På kvällen sen bjöd Sarah på tårtor och kinesisk champagne (som smakade som söt cider), så det blev ordentligt firat.


Brownies!


Sarah hugger in på kakan!


Sen höjde vi ribban en nivå.


Salma och Sarah på Waldorf. Många Gossip girl skämt under lunchen.


Anita ser inte alltför missnöjd ut;)


Jag njuter av mitt kaffe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0