En sista teppanyaki

Jag känner mig lite småstressad inför kinesiskaprovet på torsdag så i lördags blev det en tur till Starbucks i Pudong för plugg. Är lättare att plugga effektivt när man inte är hemma plus att Starbucks internet är lite för långsamt för att VPN-programmet ska funka = det går inte att facebooka = mer plugg blir gjort;)

Eftersom det var min sista helg i Shanghai (känns väldigt konstigt att säga) så gick vi ut och åt teppanyaki på Tairyo, lite som en avskedsmiddag. Det var en jättetrevlig kväll, massa god mat, free-flow wine (Great walls vita vin är inte så illa till mat ändå!) och trevligt sällskap. Fick ett inramat foto av tjejerna i avskedspresent på oss alla fyra på Bar Rouges terass, blev lite rörd faktiskt. Plötsligt kändes det väldigt tråkigt att lämna alla fina här i Shanghai!



Starbucks cappucino och utsikt över Pudongs strandpromenad
gör pluggandet lite trevligare.


Jocke tyckte det blev lite mycket vitt vin där ett
tag och kompenserar med två öl.


Mangosallad till efterrätt! Efter att ha blivit tillsagd att
se glad ut så gör Simon sitt bästa.


Yasmin och Anita gillar mango. Julien ser lite avundsjukt ut.


Jag och Anita!


Jag tror Jocke låtsades att han var en pirat, men är
inte helt säker. Jag kör den klassiska kines-posen.


Anita och Max har charmen påslagen inne på M2.


På M2 sprang vi också ihop med Mouna som var där med sina flatmates!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0